Streamlining

Denne study guide giver dig det komplette analytiske overblik over novellen "Streamlining" af Muli Amaye. Novellen var en del af opgaveformuleringen til opgave 5B ved den skriftlige eksamen i Engelsk A på HHX den 18. maj 2017:

Write an analytical essay in which you analyse and interpret the short story “Streamlining” by Muli Amaye. Part of your essay must focus on characterisation, language, theme(s) and message.

Studienet giver dig her al den hjælp, du behøver, for at kunne fokusere på de punkter, som opgaveformuleringen kræver og mere til!

Præsentation af teksten

Title: “Streamlining” (2014)
Forfatter: Muli Amaye
Genre: Novelle

Muli Amaye er en britisk forfatter af noveller, romaner og digte. Hun er fra Manchester og arbejder som akademiker og underviser ved Lancaster University. Hendes fiktive værker fokuserer på emner som immigration, hukommelse og identitet.

Uddrag

Nedenfor finder du en smagsprøve på analysehjælpen:

Title

The title of the short story, “Streamlining”, means making an organisation or a system more effective through faster or simpler methods (easing a process). In this case, the title refers to the main character’s approach at work, in which she dismisses critical or lazy team members and calls it streamlining: “Weeded out the slackers and off-loaded them onto other teams. Nicely, of course. Streamlining she called it. Saving the company money. In reality, she dumped anyone who challenged her with attitude.” (ll. 84-86)

Vi har skrevet denne study guide på engelsk for at lære dig de rigtige faglige begreber i Engelsk!

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Streamlining

[4]
Bedømmelser
  • 07-02-2021
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Super god hjælp, kunne godt bruge noget om opstillingen og rækkefølge
  • 08-02-2019
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Super god inspiration
  • 05-09-2022
    Givet af HHX-elev på 3. år
  • 28-09-2020
    Givet af HHX-elev på 3. år