Hold styr på dine noter - og spar tid

Når du har fået materiale og inputs fra forskellige kilder, skal du have dannet dig et overblik og få styr på hvad du skal bruge i din opgave. Her får du fire gode råd til, hvordan du forholder dig til det indsamlede materiale og holder styr på informationer:

1. Skab overblik

Skim først informationen igennem; på den måde kan du hurtigt få lagt det til side, der ikke umiddelbart virker relevant, eller få det leveret tilbage til biblioteket, så andre kan bruge det. (Hvis dine materialer har indholdsfortegnelser, så start med at kigge i disse. Hvor er de afsnit, der ville være relevante for dit projekt?)

2. Tag noter

Det er en god idé at skrive noter i forbindelse med den første skimning eller hurtige gennemlæsning. Din computer er særlig anvendelig til ...

Teksten herover er kun et uddrag. Den fulde tekst er kun for medlemmer.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind