Logos

Logos handler om at overbevise modtagerne vha. en saglig og rationel argumentation. På den måde taler afsenderen til publikums fornuft og evne til at indse rigtigheden af det givne synspunkt eller budskab. Her viser vi nogle typiske måder, hvorpå afsenderen kan appellere til logos.

Brug af fakta og statistik

En effektiv måde at tale til modtagerens fornuft på er at benytte sig af fakta, tal, undersøgelser og statistik til at underbygge sit synspunkt. Det viser, at afsenderens budskab ikke blot er hans egen personlige holdning, men kan understøttes af fakta.

Neutralt og objektivt sprog

En stærk logos-appel kan ligeledes opnås ved at bruge et meget objektivt og neutralt sprog. Den objektive stil og tone er effektiv til at få afsenderen og hans synspunkter til at se troværdige og tillidsvækkende ud og på den måde overbevise modtageren. ...

Teksten herover er kun et uddrag. Køb medlemskab for at læse den fulde tekst.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind