Vurdering

Her får du hjælp til at vurdere de tre reklamefilm fra Arla, Fra en gård nær dig (tekst 3a), Arla-reklame med Mikkel R. Karlsen (tekst 3b) og Der er mange sandheder derude (tekst 3c) i forhold til hvor gode de er til at kommunikere deres budskaber.

Fra en gård nær dig har en bred appel, mens de to andre reklamefilm sigter mod mere specifikke målgrupper

Når du skal vurdere, hvor succesfulde de tre reklamefilm hver især er, kan det være relevant at inddrage nogle overvejelser om deres forskellige målgrupper. 

Her kan man sige, at Fra en gård nær dig prøver at favne ret bredt, idet de fleste forbrugere vil være interesserede i at vide, at deres mælk kommer fra et godt sted. Enkelte dele af reklamen virker også særlig rettet mod børnefamilier, da Arlas økodag, som nævnes i slutningen af reklamefilmen, er en særlig populær begivenhed for børnefamilier.  

Arla-reklame med Mikkel R. Karlsen er i højere grad rettet mod et lidt yngre segment af befolkningen, som måske vil være mere åbne over for det eksperiment, som bliver præsenteret - og måske også har et forhåndskendskab til Mikkel R. Karlsen, som var en relativt kendt entertainer, da reklamen blev lanceret. 

Endelig sigter Der er mange...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind