Sproglige virkemidler

Her kan du læse om de sproglige virkemidler, som bliver anvendt i Arlas reklamefilm Fra en gård nær dig.

Direkte tiltale skaber tættere kontakt til modtagerne

Fortællerstemmen i reklamefilmen tiltaler modtagerne meget direkte med brug af pronominer i 2. person så som “du” og “dig”, hvilket også kommer til udtryk i reklamens titel “Fra en gård nær dig” (00:23). 

Den systematiske brug af direkte tiltale er med til at inddrage modtagerne og få Arla og deres økologiske produkter til at virke personligt relevante for modtagernes liv. Budskabet om at gårdene ligger geografisk tæt på den enkelte forbruger er desuden dobbelt effektivt, fordi det både signalerer personlig relevans og understreger produkternes friskhed.  

Den personlige vinkel bliver endnu størr...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind