Filmiske virkemidler
Her kan du læse om de vigtigste filmiske virkemidler, som bliver anvendt i Arlas reklamefilm Fra en gård nær dig.
- Kompositionen antyder, at filmen giver overblik over en hel dag på Arlas økologiske gårde
- Montageklipning giver indtryk af, at vi ser et bredt udsnit af Arlas økologiske gårde
- Billedsiden præsenterer et idyllisk billede af det økologiske familielandbrug
- Underlægningsmusikken støtter op om den idylliske fremstilling
Kompositionen antyder, at filmen giver overblik over en hel dag på Arlas økologiske gårde
Reklamefilmen har en tydelig tidskomposition, hvor åbningsscenerne viser morgenen på forskellige gårde, mens flere af de afsluttende scener viser aftenbilleder.
På den måde giver filmen samlet set et indtryk af, at den viser modtageren en hel dag på Arlas økologiske gårde, hvor landmændene og deres familier arbejder utrætteligt for at sikre kvalitetsprodukter til modtageren. Samtidig er der også en række andre positive indtryk vævet ind i de enkelte morgen- og aftenbilleder. Fx ser vi et vækkeur vise “5:17” (00:01), hvilket signalerer, at Arlas landmænd arbejder utrætteligt fra tidlig morgen. Og i en af aftenscenerne ser vi et barn blive puttet, hvilket skaber til billede af familieidyl.
Indtrykket af, at vi ser døgnet udspille sig, forstærkes også a...