Fra en gård nær dig

Opgaven om reklamefilm der påvirker forskelligt fra Vejledende opgavesæt 2 til HF A 2018 beder dig om at analysere og fortolke reklamefilmen Fra en gård nær dig produceret af Arla. 

På de følgende sider får du et resumé af reklamefilmen, hvorefter vi går i dybden med sproglige og filmiske virkemidler. Det er nemlig de fokuspunkter, som opgaveformuleringen beder dig fokusere særligt på. Endelig giver vi dig også et bud på en fortolkning af reklamefilmen.

Reklameanalyse

Du kan få mere hjælp til analyse af reklamer i vores model til reklameanalyse

Uddrag

Nedenfor kan du læse et kort uddrag fra siden om reklamefilmens filmiske virkemidler:

Montageklipning giver indtryk af, at vi ser et bredt udsnit af Arlas økologiske gårde

Den relativt korte reklamefilm klipper ret hurtigt mellem forskellige scener, hvor vi ser en række forskellige mennesker, som på forskellige måder er en del af Arlas økologiske landbrug. Denne montageklipning giver modtageren et indtryk af, at filmen viser et meget bredt udsnit af Arlas forskellige gårde, og kan dermed styrke pointen om, at de har et stort antal økologiske landbrug i gang over hele landet.

Montageklipningen spiller sammen med morgen-aften kompositionen nævnt ovenfor, så vi får et indtryk af, at den korte reklamefilm giver et grundigt billede af, hvordan livet på Arlas mange forskellige gårde udspiller sig henover en typisk dag.

 

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind