Sproglige virkemidler
Her kan du læse om de sproglige virkemidler, som bliver anvendt i Arla-reklame med Mikkel R. Karlsen.
Den indledende tekst markerer autencitet og vækker nysgerrighed
Reklamefilmen begynder med en kort tekst, hvor det bliver understreget, at de medvirkende personer i klippet ikke er skuespillere, og samtidig angiver dato og lokation for optagelserne til reklamefilmen:
Det er en effektiv måde at starte på, fordi det dels er med til at styrke reklamens overbevisningskraft, hvis seerne faktisk tror på det viste eksperiment, og dels simpelthen vækker nysgerrighed, fordi modtageren undrer sig over, hvorfor en sådan tekst er nødvendig.
Den indledende tekst skaber altså en forventning om, at man snart skal se noget dramatisk, overraskende eller ligefrem chokerende, og dermed bliver man forhåbentlig hængende foran computeren eller på kanalen.
Ordvalget lægger fokus på sanseoplevelse og smag
Hvis man kigger på selve ordvalget i...