Resumé

Reklamefilmen Arla-reklame med Mikkel R. Karlsen starter med at vise en kort tekst, som fortæller, at de involverede personer ikke er skuespillere, og samtidig angiver datoen og stedet for reklamefilmens ‘eksperiment’. Vi ser en grafik med et øje i dystre farver og ser derefter en række klip med forskellige personer, som bliver tiltalt af en hypnotisør, der prøver at få dem til at falde i søvn. Vi ser en hånd blive lagt på skulderen af en forsøgsperson, som øjeblikkeligt kollapser.

Reklamefilmen klipper videre til professor Per Møller, som præsenteres som sanseforsker og ph.d. Han står med et mørkt tæppe som baggrund og fortæller nogle fakta om hypnose og personer, som er særligt følsomme overfor hypnose. Imens han fortæller, bliver der klippet til forskellige forsøgspersoner, som lader til at reagere på hypnose på forskellige måder. Herefter kommer en tekst, som præsenterer titlen på ‘eksperimentet’: “SMAG GODT EFTER”, hvor afsenderen er “ES...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind