Fortolkning

Her kan du få idéer til, hvordan Arla-reklame med Mikkel R. Karlsen kan fortolkes. Husk at din fortolkning skal holde fokus på, hvordan reklamens fortælling bliver formidlet.

Reklamen formidler en psykologisk fortælling om smag og sanseindtryk

Reklamens fortælling bliver formidlet gennem et psykologisk eksperiment. Virkemidlerne spiller sammen for at få reklamen til at ligne en slags dokumentar, hvor modtagerne lærer noget om, hvordan sanseoplevelser fungerer. Samtidig er der dog heller ikke sparet på de mere dramatiske virkemidler, som man også kender fra fiktionsgenrer - fx bliver der brugt dramatisk underlægningsmusik til at opbygge spænding og fastholde modtagernes interesse.

Selve reklamens fortælling handler om, at vi som mennesker kan få meget mere ud af selv helt hverdagsagtige sanseoplevelser som at smage på et glas mælk, hvis vi blot har et åbent sind og glemmer vores tidligere fordomme. Det bliver så vist på en særlig ekstrem måde i praksis gennem et hypnose-eksperiment, hvor den ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind