Reklamefilm der påvirker forskelligt

Her kan du få hjælp til at skrive en analyserende artikel om de to reklamefilm fra Arla, Fra en gård nær dig og Arla-reklame med Mikkel R. Karlsen. Vi ser på de sproglige og filmiske virkemidler i reklamerne, og vi undersøger, hvordan virkemidlerne påvirker modtagerne. Du får også hjælp til at sammenligne reklamerne samt perspektivere dem til reklamefilmen Der er mange sandheder derude, som også er produceret af Arla. Endelig kan du få nogle idéer til din vurdering af, hvor godt de tre reklamer kommer igennem med deres budskaber. 

Opgavehjælpen er rettet mod opgave 3 fra Vejledende opgavesæt 2 til HF 2018. Du kan også bruge hjælpen, hvis du arbejder med reklamefilmene i en anden sammenhæng. 

Uddrag

Her kan du læse et uddrag fra vores opgavehjælp:

Analyse og fortolkning af Der er mange sandheder derude

De vigtigste virkemidler i Der er mange sandheder derude er humor og ironi. De fleste af børnene i klassen repræsenterer parodier på nogle af de ekstreme sundhedstrends, som var udbredte i samfundet, da reklamen blev lanceret. I forbindelse med disse sundhedstrends kom der også øget skepsis overfor mælk og mælkeprodukters ernæringsværdi, og det er denne skepsis, som reklamefilmen prøver at lave et sarkastisk modsvar til.

Pigen med mælkeflasken repræsenterer derimod den kritiske forbruger, som ikke springer på tidens sundhedstrends, men holder sig til fornuften - og i øvrigt ikke gider at høre på folk, som blander sig i hendes personlige valg.  

Derudover ligger der også et humoristisk element i hele situationen, da vi ser en masse børn opføre sig som voksne og gentage de voksnes retorik om sundhed.

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Reklamefilm der påvirker forskelligt

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.