Kneb og argumenter

Reklamefilm benytter sig ofte af nogle ’kneb’ eller argumenter, der skal hjælpe med til at sælge produktet. Disse reklamekneb har sjældent ret meget med selve produktet at gøre, men prøver at sælge varen ved at bruge fx eksperter eller kendte mennesker, eller ved at fremstille produktet som noget ’alle’ bruger.

At finde frem til, hvilke argumenter og kneb reklamefilmen bruger for at sælge produktet, er vigtigt i en god reklameanalyse.

Argumenterer reklamen sagligt og rimeligt?

  • Dvs. slår reklamen på produktets anvendelighed, kvalitet og pris – uden at overdrive?
  • Eller slår reklamen på en sekundær brugsværdi, som ikke handler om, hvad produktet egentlig kan bruges til?
  • Hvad er produktets objektive brugsværdi (primære brugsværdi)?
    • Dvs. hvad kan forb...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind