Personer, miljø og produkt

Her kan du læse om, hvordan reklamefilmen skildrer personer, miljø og produkt. 

...

Personer i reklamefilmen

Hvis der er personer med i din reklamefilm, kan det være en vigtig del af analysen at overveje, hvem personerne er, og hvordan de bliver fremstillet.

Du kan fx overveje, om personerne tilhører nogle bestemte befolkningsgrupper (fx primært kvinder, eller primært unge), eller om der omvendt er sigtet mod at vise et bredt udsnit af personer. Det kan være med til at give et billede af, hvem reklamefilmens målgruppe er. Bemærk, at der er en generel tendens til, at reklam…

...

Selve produktet

Alle reklamefilm handler i sidste ende om at sælge et produkt eller en service. Det vil derfor typisk være en vigtig del af din analyse at overveje, hvordan produktet bliver vist i reklamefilmen.

Det kan være meget forskelligt, hvor tydeligt produktet er i en reklamefilm. Nogle gange er produktet i billedet næsten konstant, samtidig med at vi hører en detaljeret produktbeskrivelse i en voice-over. Andre gange bliver produktet måske først afsløret til allersidst, og vi får måske kun meget lidt konkret information om det. 

Du kan også møde reklamefilm, hvor produktet ikke engang bliver vist, men hvor vi blot …

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind