Målgruppe og modtagere

Du skal i din reklameanalyse undersøge, hvem reklamen er rettet mod. Dvs. hvilken samfundsgruppe, der er reklamens målgruppe. Dette er en vigtig pointe i sig selv og desuden vigtigt for din senere vurdering af, i hvor høj grad reklamen er vellykket.

Målgruppen er ekstremt vigtig i reklameanalysen, for din analyse skal vise, hvordan reklamen forsøger at overbevise målgruppen om, at produktet er værdifuldt, og at målgruppen bør købe det.

Når du analyserer modtager og målgruppe i reklamen, kan du fx se nærmere på følgende:

  • Hvem er reklamen primært henvendt til?
    • En bred målgruppe (de fleste danskere).
    • Eller en mere snæver gruppe (fx unge mænd).​
  • Hvordan ses det i reklamen, at den er henvendt til en bestemt målgruppe? Brug dine observationer fra din analyse a...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind