Visuelt udtryk og stemning
Indhold
Farve og lys
En reklamefilms farve og lys kan have stor betydning for, hvilket indtryk reklamefilmen gør på publikum. Ofte kan farver og lys være med til at påvirke modtagernes opfattelse af produktet.
- Et meget klart og lyst billede gør, at reklamefilmen virker positiv og optimistisk. Ofte bruger reklamer unaturligt klare farver og lyssætninger, som sjældent findes i virkeligheden.
- Naturlige farver og naturligt lys giver et realistisk indtryk.
- Et skyggefuldt og mørkt billedet gør, at reklamefilmen virker stemningsfuld eller alvorlig.
- Stærke farver giver dynamik og bevægelse i reklamefilmen.
- Rødlige farver virker varme/kærlige.
- Blålige/hvide farver giver indtryk af renhed/klarhed/troværdighed i reklamefilmen.
- Kontrastfarver (blå/orange, gul/violet, rød/grøn) giver dynamik og virker ofte stærke.
- Sort/hvid giver som regel et indtryk af, at vi ser noget gammelt og ægte.
- Brug af spots gør, at der komme