Visuelt udtryk og stemning

Farve og lys

En reklamefilms farve og lys kan have stor betydning for, hvilket indtryk reklamefilmen gør på publikum. Ofte kan farver og lys være med til at påvirke modtagernes opfattelse af produktet.

  • Et meget klart og lyst billede gør, at reklamefilmen virker positiv og optimistisk. Ofte bruger reklamer unaturligt klare farver og lyssætninger, som sjældent findes i virkeligheden.
  • Naturlige farver og naturligt lys giver et realistisk indtryk.
  • Et skyggefuldt og mørkt billedet gør, at reklamefilmen virker stemningsfuld eller alvorlig.
  • Stærke farver giver dynamik og bevægelse i reklamefilmen.
  • Rødlige farver virker varme/kærlige.
  • Blålige/hvide farver giver indtryk af renhed/klarhed/troværdighed i reklamefilmen.
  • Kontrastfarver (blå/orange, gul/violet, rød/grøn) giver dynamik og virker ofte stærke.
  • Sort/hvid giver som regel et indtryk af, at vi ser noget gammelt og ægte.
  • Brug af spots gør, at der komme
...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind