Lyd og musik

Lyden spiller ofte en vigtig rolle i reklamefilm på den måde, at den er med til at påvirke modtagernes følelser og indtryk af produktet.

  • Hvordan får reklamefilmens musik/lyd produktet til at fremstå?
    • Som noget vigtigt, smukt, lækkert, troværdigt eller?
  • Hvilke følelser skaber lyden hos modtagerne?
  • Understreger lyden nogle positive egenskaber ved produktet?
  • Gør musikken/lyden, at modtagerne får større lyst til at købe produktet?

Typer af lyd i reklamefilm

Der findes nogle forskellige lydteknikker, som ofte benyttes i reklamefilm.

  • Underlægningsmusik: Underlægningsmusik har typisk den effekt, at den skaber en særlig stemning i reklamefilmen. Underlægningsmusik i en reklamefilm bruges ofte til at skabe spænding eller påvirke publikums følelser på en positiv måde.
  • Temamusik: En del reklamefilm benytter en særlig...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind