Sproglige og retoriske virkemidler

Her kan du få inspiration til at analysere de sproglige og retoriske virkemidler i ”Lyserød er det nye sort”. Vi ser på den sproglige stil i artiklen og arbejder med, hvilke virkemidler Price bruger til at overbevise modtagerne.

Reportagestil – skaber indlevelse og interesse

I artiklens begyndelse er den sproglige stil lidt ligesom i en reportage i avisen. Skribenten reporterer om stemningen ved en fodboldkamp mellem Chelsea og Manchester City. Stilen skaber indlevelse, idet læserne får en fornemmelse af at være til stede til kampen. Dette fanger hurtigt modtagernes interesse og giver dem lyst til at læse mere.

Anden spillerunde i den engelske Premier League bød på et imødeset topopgør mellem ligaens to nyrige superhold, Manchester City og Chelsea. Etihad Stadium udgjorde scenen for denne moderne genopførelse af Slaget...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind