Resumé og ordforklaringer

På denne side finder du et fyldigt sammendrag af artiklen “Skræmmekampagner virker ikke på unge rygere: Vi føler os udødelige”, som skal bruges i en reflekterende artikel om kampagners muligheder og begrænsninger. Du får også ordforklaringer til svære ord og begreber i teksten.

Inspiration til, hvordan du kan inddrage artiklen i din reflekterende artikel, finder du på næste side om synspunkter i teksten til refleksion og undersøgelse.

Resumé

Titel: Skræmmekampagner virker ikke på unge rygere: Vi føler os udødelige
Afsender: Tine Kirkensgaard Hansen, journalist
Udgivelse og dato: Bragt på politiken.dk, 4. marts 2017
Genre: Nyhedsartikel

Selvom unge godt ved, hvor usundt rygning er, og selvom de ser de skræmmende advarsler på cigaretpakker, ryger de alligevel mere. Fra 2015 til 2017 er der sket en stigning i antallet af unge rygere mellem 16 og 25 år fra 13 til 15 procent. I artiklen skriver Tine Kirkensgaard Hansen om, hvorfor skræmmekampagner mod rygning ikke virker på de unge. Hun taler med seks studerende om deres erfaringer med rygning og...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind