Jeg hedder Emil og jeg har et alkoholproblem

Her finder du hjælp til at inddrage kampagne-eksemplet “Jeg hedder Emil og jeg har et alkoholproblem” i en reflekterende artikel om kampagners muligheder og begrænsninger. Først forklarer vi, hvilke betydninger der kan ligge i kampagnen. Og derefter giver ideer til, hvordan du kan inddrage billedet i din opgave som eksempel på kampagners muligheder og begrænsninger.

Resumé og forklaring

Afsendere: Alkohol & Samfund og Trygfonden
Genre: Oplysningskampagne
Udgivelsesår: 2018

Resumé: Kampagnebilledet viser en lille dreng ved navn Emil, som står foran en stol og kigger direkte ud mod modtagerne. Han ser meget alvorlig ud, og ved siden af ham ses teksten: “Jeg hedder Emil og jeg har et alkoholproblem”.

Forklaring: Kampagnen spiller på møder i Anonyme Alkoholikere (AA-møder), der er en forening, som hjælper folk med alkoholproblemer. Ved AA-møder stiller personerne sig op og erkender, at de har et alkoholproblem. På den måde begynder de at tage hul på problemerne.

Emil gør det samme i kampagnen. Forskellen er bare, at han er en lille dreng, og det...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind