Brug 2 sek. mere

Her giver vi inspiration til, hvordan du kan inddrage kampagne-eksemplet “Brug 2 sek. mere” (tekst 5b) i en reflekterende artikel om kampagners muligheder og begrænsninger. Du skal bruge billedet som eksempel på en kampagne. Samtidig kan det bruges til at brede din undersøgelse af emnet ud, så den ikke kun handler om rygekampagner, men om oplysningskampagner mere generelt.

​​​​​​​​​​​​​​Resumé

Afsender: Hjemmesiden cykelhjelm.com
Genre: Oplysningskampagne
Udgivelsesår: 2017

På kampagnebilledet “Brug 2 sek. mere” ses et trafikoffer ovenfra, liggende på en asfalteret vej. Hendes ting ligger spredt ud på vejen, og hun ser ud til at have fået et voldsomt slag på siden af hovedet. Hun virker nærmest til at være bevidstløst, og hendes ben peger i en underlig retning, som om det er brækket. I venstre øverste hjørne står med stor gul skrift: “BRUG 2 SEK. MERE på at orientere dig i krydset”.

Billedet som eksempel på kampagners muligheder og begrænsninger

I opgaveformuleringen står der, at du skal inddrage tekst 5b “som eksempel på kampagners muligheder og begræ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind