Baggrundsviden og fokus i opgaven

Her giver vi noget baggrundsviden om emnet for den reflekterende artikel om kampagners muligheder og begrænsninger. Det er nyttig viden, for det hjælper dig med få en god forståelse af, hvad opgaven går ud på. Vi giver også hjælp til at finde det rigtige fokus i din opgave.

Oplysningskampagner

Den type kampagner, der omtales i opgaven, er oplysningskampagner fra det offentlige eller fra godgørende organisationer. Det vil sige, at det er kampagner, der har som formål at oplyse borgerne om et vigtigt emne.

Som regel er formålet også at få borgerne til at ændre adfærd. Det gælder for rygekampagner og fx også for det første kampagnebillede i opgaven, hvor formålet er at få os til at bruge mere tid på at orientere os i trafikken, så at vi ikke ender i et trafikuheld (tekst 5b).

Kampagnernes muligheder og begrænsninger

Kampagners muligheder vil sige de virkemidler og tilgange, kampagnerne kan benytte for at overbevise modtagerne og få dem til at ændre adfærd. En typisk rygekampagne benytter fx både sproglige og visuelle vir...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind