Kampagners muligheder og begræns­ninger

I denne webbog finder du hjælp og ideer til at skrive en reflekterende artikel om kampagners muligheder og begrænsninger. Opgaven er fra Skriftlig eksamen i dansk - stx og hf af Maja Bødtcher-Hansen og Susan Mose, opgave 5 i opgavesæt 2. Vi går i dybden med, hvordan du kan benytte artiklen “Skræmmekampagner virker ikke på unge rygere” i opgaven. Vi ser også på, hvordan du kan inddrage kampagneeksemplerne, som er vedlagt:  “Brug 2 sek. mere” (tekst 5b) og “Jeg hedder Emil og jeg har et alkoholproblem” (tekst 5c).

Du finder også baggrundsviden om emnet, kampagner og deres muligheder og begrænsninger, og hjælp til at finde et godt fokus i din opgave. Desuden viser vi nogle arbejdsspørgsmål, som du kan bruge til selv at få hul på teksterne og emnet.

Opgaveformulering

Skriv en reflekterende artikel, hvor du undersøger kampagners muligheder og begrænsninger. I din artikel skal du inddrage "Skræmmekampagner virker ikke på unge rygere: Vi føler os udødelige" (tekst 5a) samt inddrage en eller flere af følgende tekster: "Brug 2 sek. mere" (tekst 5b) og "Jeg hedder Emil og jeg har et alkoholproblem" (tekst 5c). I din undersøgelse skal du særligt fokusere på:

— At reflektere over kampagners muligheder og begrænsninger. Inddrag et eller flere synspunkter fra "Skræmmekampagner virker ikke på unge rygere: Vi føler os udødelige" (tekst 5a).

— At inddrage et eller flere eksempler, herunder eksempler fra "Brug 2 sek. mere" (tekst 5b) og/eller "Jeg hedder Emil og jeg har et alkoholproblem" (tekst 5c), som eksempel på kampagners muligheder og begrænsninger.

— At skrive dialogisk og reflekterende med en personlig stemme, der forholder sig til både emnet og til din egen tanke- og skriveproces.

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Kampagners muligheder og begrænsninger

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.