Genre

Fortæller en fiktiv historie i web-serieformat

De fleste vil forbinde kampagner med relativt korte reklamer, som har et skarpt fokus på at formidle et budskab til befolkningen, fx at de skal køre ordentligt i trafikken, bruge solcreme eller undgå at smide batterier i skraldespanden.

Men Opstemt-kampagnen har valgt et andet format, nemlig at lave en webbaseret fiktionsserie med flere afsnit. Det er sikkert sket med en forventning om, at kampagnens målgruppe er lettere at få i tale gennem de sociale medier.

Hovedpersonerne Rasmus og Josefine er på samme alder som målgruppen. Ved at fortælle historien fra deres synsvinkel kan det være lettere for målgruppen af identificere sig med deres oplevelser. Dermed vil de måske også identificere sig med kampagnens budskab om at stemme ved kommunalvalget.

Serieformat kan måske få de unge til at følge med i hele fortællingen, og ikke kun se en enkelt eller to videoer. På den måde kan man levere budskabet om demokratisk deltagelse.

Humor er et bærende element i kampagnefilmen

Humoren er et vigtigt virkemiddel i kampagnefilmen. Den er især knyttet til den karikerede fremstilling af Frederik som en stereotyp, københavnersmart reklamemand.

Frederik bliver komisk, fordi han i helt overdreven gra...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind