Opbygning

Her kan du læse om, hvordan Interfloras reklamefilm “Det Store Mor-Eksperiment” er bygget op.

Den første lange sekvens bygger op til en følelsesladet konklusion

I den første, lange sekvens af klippet ser vi en interviewer, som taler med en række unge mennesker om deres mødre. Det centrale spørgsmål er, om de har fortalt deres mor, hvor meget de elsker hende. Først bliver personerne blot spurgt om forholdet til deres mødre, og derefter bliver de bedt om at deltage i et eksperiment. Her bliver de først bedt om at skrive deres følelser ned på et stykke papir, og til slut får de besked på at læse deres budskab højt.

Der klippes hurtigt mellem de enkelte forsøgspersoner, og vi ser både mænd og kvinder af forskellige etniciteter. Alle forsøgspersonerne ser relativt unge ud. På et tidspunkt ser vi også klip af en række ældre kvinder, som bliver ført ind i et tilstødende lokale. Vi får indtryk af, at de kan høre, hvad deltagerne siger og bliver rørt af det. Det bliver kraftigt antydet, at det er delta...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind