Fortolkning

Her kan du få idéer til at fortolke, hvordan humoren og de filmiske virkemidler er med til at understøtte Interfloras budskab i reklamen “Det Store Mor-Eksperiment” og hvor overbevisende reklamen er for målgruppen.

Det humoristiske twist er med til at give reklamen en bred appel

Man kunne sagtens have forestillet sig en version af “Det Store Mor-Eksperiment”, hvor der ikke blev lavet et forventningsbrud, men hvor reklamen bare havde kørt eksperimentet igennem og ladet en forsøgsperson have et følelsesladet afsluttende møde med sin mor. Faktisk er der mange af Interfloras andre reklamer, som er baseret på ren appel til følelserne og ikke har nogen humoristiske elementer.

Tilføjelsen af humor er dog effektiv, fordi det hjælper med at give reklamen en mere bred appel. Man kunne nemlig godt forestille sig, at nogle unge modtagere måske er lidt vaccinerede over for meget overdrevne forsøg på appellere til deres følelser, og derfor synes det er befriende, at Interflora her gør lidt grin med deres egen stil.

På en måde kan man s...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind