Det Store Mor-Eksperiment

I de følgende sektioner kan du få hjælp til at analysere og fortolke reklamefilmen “Det Store Mor-Eksperiment” fra Interflora.

Filmens opbygning er interessant, fordi langt størstedelen af spilletiden har fokus på at bygge op til en følelsesladet afslutning, hvor en række forsøgspersoner skal mødes med deres mødre efter at have delt nogle tanker om dem. Den følelsesladede slutning kommer dog aldrig. I stedet ender klippet i et humoristisk twist, hvor det såkaldte ‘Mor-Eksperiment’ falder fuldstændig til jorden, fordi det ikke er forsøgspersonens rigtige mor, som filmholdet får fat i.

Det primære virkemiddel i reklamen er humor, hvilket især kommer til udtryk gennem det store forventningsbrud som sker, da filmholdet åbner døren til den forkerte kvinde. Der er dog også andre elementer i filmen, som styrker det humoristiske indtryk - fx det akavede kram mellem kvinden og forsøgspersonen, eller den stereotype og verdensfjerne reklameinstruk...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind