Arbejdsspørgsmål

Her kan du finde nogle arbejdsspørgsmål, som kan hjælpe dig i gang med din analyse, fortolkning og perspektivering af Interfloras reklamefilm “Det Store Mor-Eksperiment”. Du har ikke nødvendigvis plads til at besvare alle disse spørgsmål i din analyserende artikel, så det kan være en god idé at udvælge nogle områder, som du vil fokusere særligt på. 

Arbejdsspørgsmål til opbygning

Hvorfor går det meste af reklamens spilletid med at opbygge en følelsesladet konklusion, som aldrig kommer?

Hvilken rolle spiller de billedtekster, som dukker op i løbet af filmen?

Arbejdsspørgsmål til humor

Hvordan bruger reklamen forventningsbrud til at skabe humor?

Hvilken rolle spiller stereotyper i reklamens forsøg på at skabe humor?

På hvilke måder gør klippet grin med typiske genretræk ved tv-programmer og reklamefilm?

Arbejdsspørgsmål til filmiske virkemidler

Hvordan bliver de filmiske virkemidler brugt til at understrege det humoristiske twist, som k...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind