Humor i reklame- og kampagnefilm
Her kan du få hjælp til at skrive en analyserende artikel, som undersøger humor i reklame- og kampagnefilm. Opgavehjælpen er særlig rettet mod opgave 3 i Opgavesæt 2 fra Skriftlig eksamen i dansk - stx og hf.
Opgaveformulering
Fakta om reklamefilmen
Titel: "Det Store Mor-Eksperiment" (2017)
Afsender: Interflora
Genre: Reklamefilm
“Det Store Mor-Eksperiment” er en humoristisk reklame fra Interflora. Reklamens lange setup er meget følelsesladet og lægger op til, at en række udvalgte personer skal deltage i et eksperiment, hvor de skal nedskrive nogle tanker om deres mødre og læse højt fra dem – og derefter bliver konfronteret med, at deres mødre har lyttet med.
Klippet ender dog i et humoristisk twist, da en deltager konfronteres med en person, som slet ikke er hendes mor, mens instruktør og kamerahold desperat prøver at holde illusionen ved lige.