Humor i reklame- og kampagnefilm

Her kan du få hjælp til at skrive en analyserende artikel, som undersøger humor i reklame- og kampagnefilm. Opgavehjælpen er særlig rettet mod opgave 3 i Opgavesæt 2 fra Skriftlig eksamen i dansk - stx og hf.

Opgaveformulering

Skriv en analyserende artikel, hvor du undersøger brugen af humor i reklame- og kampagnefilm. 

I din artikel skal du analysere og fortolke Det Store Mor-Eksperiment (tekst 3a, kortlink.dk/wa36) og perspektivere til Fucker med grundvandet! (tekst 3b, kortlink.dk/nb59). 

I din undersøgelse skal du anvende relevante tekstnedslag og særligt fokusere på:

— at analysere og fortolke de filmiske virkemidler i Det Store Mor-Eksperiment (tekst 3a), herunder hvilken effekt brugen af humor har på budskabet.

— at inddrage Fucker med grundvandet! (tekst 3b) i en perspektivering til det overordnede emne for artiklen.

— at formidle din tekstforståelse klart for din læser med en fokuseret indledning og en nuanceret afslutning.

Omfang af din artikel: tre-fire normalsider å 2400 enheder (antal anslag inklusive mellemrum).

Fakta om reklamefilmen

Titel: "Det Store Mor-Eksperiment" (2017)
Afsender: Interflora
Genre: Reklamefilm

“Det Store Mor-Eksperiment” er en humoristisk reklame fra Interflora. Reklamens lange setup er meget følelsesladet og lægger op til, at en række udvalgte personer skal deltage i et eksperiment, hvor de skal nedskrive nogle tanker om deres mødre og læse højt fra dem – og derefter bliver konfronteret med, at deres mødre har lyttet med.

Klippet ender dog i et humoristisk twist, da en deltager konfronteres med en person, som slet ikke er hendes mor, mens instruktør og kamerahold desperat prøver at holde illusionen ved lige.

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Humor i reklame- og kampagnefilm

[1]
Bedømmelser
  • 11-10-2020
    Givet af 2.g'er på STX