Appelformer og argumentation

Analysér hjemmesidens appelformer

Appelformerne er forskellige måder at tale til målgruppen på. Både hjemmesidens tekst, billeder og video kan gøre brug af appelformerne, og ofte kombineres formerne med hinanden. 

En analyse af appelformerne siger meget om, hvordan hjemmesiden har valgt at henvende sig til målgruppen. Det er oplagt at koble med sidens hensigt

De tre appelformer er:

Etos: En appel til modtagerens tillid til afsenderen. Afsenderen kan fx fremhæve sin viden, profession eller erfaring i forhold til det, han sælger eller taler om. Derudover kan afsenderen italesætte sig selv som moralsk og etisk ansvarlig, fx i forhold til miljøet eller medarbejdernes trivsel. 

Logos: En appel til modtagerens fornuft. Afsenderen kan fx inddrage fakta, statistik, videnskabelige undersøgels...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind