Hjemmeside­analyse

Denne analysemodel hjælper dig med at analysere hjemmesider i Dansk. Du kan bruge modellen til alle slags hjemmesider, uanset om det fx er virksomheder, organisationer eller private, der står bag. Du kan både anvende modellen til skriftlige opgaver, undervisningen og eksamen.

Vores analysemodel hjælper dig med at analysere afsender, modtager, opbygning samt div. virkemidler på en hjemmeside. Vi forklarer dig også, hvordan du kan bruge kommunikationsmodellen, Minerva-modellen og AIDA-modellen som led i din analyse. Derudover viser vi dig, hvordan du kan lave en vurdering af hjemmesiden i forhold til målgruppen. 

Vores model indeholder konkrete eksempler fra virkelige hjemmesider, du kan lære af.

Uddrag

Her kan du læse et uddrag af analysemodellen:

Hvordan er sidens integration med de sociale medier?

Integration med de sociale medier betyder meget på nutidens hjemmesider. I dag får en stor del af befolkningen deres informationer fra de sociale medier. Fx kan man læse nyheder på Facebook, selvom Facebook ikke selv producerer nyheder. Samtidig har brugerne vænnet sig til muligheden for at kunne kommentere og dele indhold frem for bare at være passive modtagere af envejskommunikation. 

Udviklingen betyder, at hjemmesider har fået mindre betydning i sig selv. Derfor integrerer flere og flere hjemmesider de sociale medier på deres side. Fx i form af links til afsenderens sociale medier, så brugeren kan kommentere eller komme i kontakt med afsenderen dér. Det kan også være i form af muligheden for, at brugeren kan dele hjemmesidens indhold med sine venner og følgere på brugerens sociale medier.

Undersøg derfor, hvor gode muligheder hjemmesiden giver for, at brugeren kan interagere med sidens indhold.

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Hjemmesideanalyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.