Filmiske virkemidler

Kameraføringen viser, hvordan Enzo finder på Helium

I begyndelsen af ”Helium” giver kameraføringen os et indblik i Enzos subjektive perspektiv. Enzo er lige kommet til at vække Alfred ved at tabe en masse ting på gulvet. Alfred siger, at Enzo er ret klodset. 

Vi ser Enzos blik kigge gennem lokalet, mens han tørrer en skabslåge af. Herefter klipper filmen og viser os Enzos subjektive perspektiv, hvor vi ser dette billede af luftskibet:

[00:37] – Enzo kigger tværs gennem lokalet og får øje på Alfreds luftskib, som bliver omdrejningspunktet for deres videre snak. 

Brugen af det subjektive perspektiv giver os et indblik i, at Enzo er en enormt observant og empatisk person. Vi forstår, at han forsøger at måde Alfred i en samtale om noget, der har drengens interesse. 

Filmen bruger en montage til at vise, hvordan Enzo og Alfreds forhold udvikler sig

”Helium” benytter sig af montageklipning til at vise, hvordan forholdet mellem Enzo og Alfred udvikler sig i takt med, at Enzo digter videre om Helium. Montagen begynder, da sygeplejersken fortæller Enzo, at Alfred va...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind