Genretræk

Her kan du læse om, hvad der kendetegner genren for “Man kan da aldrig få for meget pølse!?!”

En kampagnefilm sælger et budskab frem for et produkt

Grundlæggende set kan man sige, at “Man kan da aldrig få for meget pølse!?!” er en kampagnefilm, og dermed er designet til at påvirke modtagernes opførsel frem for at sælge et konkret produkt, som en reklamefilm ville gøre det.

Helt konkret kan man også sige, at filmen netop var en del af en større kampagne med titlen “Fuld af liv”, som havde til formål at sætte fokus på unges alkoholforbrug og de sundhedsmæssige konsekvenser, som følger med. Der er altså helt tydeligt en agenda i denne film i forhold til at ændre modtagernes opførsel i mere ansvarlig retning. I den forbindelse er det også relevant at bemærke afsenderne TrygFonden og Kræftens Bekæmpelse, som ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind