Normal-kampagne i modvind: ”Pinligt og elendigt”

På denne side får du først et sammendrag af teksten ”Normal-kampagne i modvind: ’Pinligt og elendigt’”. Dernæst gennemgår vi de vigtigste synspunkter i teksten og giver dig vejledning til, hvordan du kan bruge teksten i opgaven.

Sammendrag

Afsender: B.T. ved journalist Simon Boas
Udgivelse og dato: bt.dk 12. juni (2018)
Genre: Artikel

I denne korte artikel præsenteres læseren først for en ny kampagne gennemført af butikskæden Normal. Butikkerne er blevet udstyret med et såkaldt ”Fars track”, som skal gøre det nemmere for fædre at finde vej i butikken. Tracket fører udenom hylder med make-up og andre traditionelt feminine varer, men ikke alle er lige begejstrede for kampagnen. Normal har således modtaget flere kritiske kommentarer på deres Facebook-side. Den administrerende direktør udtaler sig i sagen, og han forsvarer initiativet som et udtryk for humor og altså ikke som et udtryk for kønsstereotypisering. Til sidst i artiklen anføres det, at Normal har valgt at beholde kampagnen i deres butikker trods kritikken.

Arbejdsspørgssmål

  1. Hvad går ideen med et ”Fars track” ud på?
  2. Hvad kritiseres ”Fars track”-tilta
...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind