Medie og modtagerbevidsthed

Afsender og medie

“Romantikken - Hvad skete der lige der?” er en undervisningsvideo fra 2014 på godt fire minutter. Den er en del af en videoserie om litteraturhistoriske perioder.

Videoen er produceret af Rather Homemade Productions for virksomheden Clio, der laver undervisningsmateriale til folkeskolen. Videoen kan fx findes på YouTube her og på Clios læringportal for danskfaget i folkeskolen, Danskfaget.dk. 

Videoens reelle afsender er Clio. Virksomheden er erfaren inden for faglig formidling og kendt for at bruge mange andre medieformer end skriftlige tekster, når de skal videregive et fagligt emne. Det er “Romantikken - Hvad skete der lige der?” et godt eksempel på. Her er det valgte medie video.

Videoens emne er romantikken. Det er på mange måder et s...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind