Købsadfærd

Opgaver vedrørende forbrugernes købsadfærd vil typisk enten være en analyse af købsadfærden eller en generel sammenligning af købsadfærden mellem to forskellige købssituationer for forbrugerne, der relaterer sig til den givne virksomhed og dens mulige konkurrenter. Købsadfærden viser den proces, som forbrugerne gennemløber før, under og efter købet, og der forekommer en hel række af forhold, som kan påvirke denne købsadfærd. Herudover forekommer der også forhold, du skal tage hensyn til, som påvirker den endelige købsbeslutning.

I en analyseopgave skal du typisk igennem alle forhold, der vedrører købsadfærden for forbrugerne, mens du i forbindelse med en sammenligningsopgave hovedsagligt skal vurdere, hvor der forekommer de største forskelle...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind