Diskussion og vurdering af strategiske muligheder

En virksomheds strategiske muligheder er de strategiske tiltag, man kommer frem til gennem en analyse af virksomhedens interne og eksterne forhold. Hvis der i en eksamenssituation bliver stillet spørgsmål til virksomhedens strategiske muligheder, skal du udarbejde en SWOT-analyse af virksomheden, da denne belyser virksomhedens eksterne og interne forhold. Hernæst skal du indsætte de fundne elementer fra SWOT-analysen i en TOWS-matrice, som skal være med til at belyse, hvilke strategiske tiltag en given virksomhed har ressourcer til at udføre, samt hvorvidt der overhovedet er realistiske muligheder for sådanne tiltag. Disse strategiske tiltag vil i sidste ende kunne kategoriseres gennem brugen af forskellige vækststrategier, som f.eks. Ansof...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind