Internationalisering

Hvad er internationalisering?

Internationalisering betyder, at en virksomhed ønsker at eksportere. Når du skal analysere en virksomheds internationalisering, så skal du kigge på virksomhedens motiver og muligheder for at eksportere. 

En opgaveformuleringen, der handler om internationalisering kan eksempelvis se sådan her ud: 

Analyser Wally and Whiz’ internationalisering.

Hvad skal jeg komme ind på i en analyse af en virksomheds internationalisering?

Nedenfor gennemgår vi de begreber, modeller og teorier fra pensum, som omhandler internationalisering. Det er ikke sikkert, at det er relevant for dig at komme ind på det hele i din analyse. Det afhænger af, hvilke bilag du har.

Eksportmotiver

Eksportmotiver er virksomhedens årsager til at eksportere. Man skelner typisk mellem fire slags eksportmotiver:

Interne reaktive eksportmotiver 

Interne reaktive eksportmotiver er ting internt i virksomheden, der tvinger den til at overveje ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind