Analyse af konkurrencesituationen

En analyse af konkurrencesituationen, som en virksomhed står overfor, indeholder flere forskellige modeller og teorier, der skal tages højde for. Konkurrencesituationen indebærer en nærmere undersøgelse af branchen, en virksomhed opererer indenfor, og mere specifikt hvordan de forskellige konkurrenter i denne branche er stillet over for hinanden.

I løsningen af denne type opgave kan der gøres brug af konkurrenceforhold, konkurrencemæssige positioner, Porters Five Forces og eventuelt en konkurrentanalyse, hvis der forekommer konkurrenter, som den givne virksomhed i høj grad er i konkurrence med. Ved at inddrage disse forskellige modeller viser du stort overblik over markedet og virksomhedens position. Konkurrenceforholdene og de konkurrencemæ...

Teksten herover er kun et uddrag. Køb medlemskab for at læse den fulde tekst.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind