Hjælp til at besvare spørgsmål 2

Besvarelsens struktur

Vi ved fra opgaveformuleringen, at vi skal undersøge om C2 kan understøtte den påstand om forskelle mellem generationer, der præsenteres i C1. Opgaveformuleringen hjælper os på den måde med at strukturere vores undersøgelse, da det giver bedst mening at starte med at forklare påstanden i C1, før vi prøver at undersøge om C2 understøtter påstanden.

I gennemlæsningen af bilagene får vi også hjælp til at strukturere bilag C2. I C1 står der: “Men hvad er egentlig sandheden om den danske ungdom, når det kommer til indkomst, bolig, formue og uddannelse?”. Bilaget fortæller os altså på, hvilke parametre vi skal vurdere om unge er dårligere stillet end ældre generationer. Når vi læser bilag C2 kan vi også se, at figurerne og tabellerne kan inddeles efter de fire parametre.

Vores struktur ser derfor ud som følger:

  • Indledning - hvor vi forklarer, hvordan vi strukturerer vores undersøgelse.
  • Hvad er påstanden i C1? - hvor vi fremlægger C1’s påstand.
  • Indkomst - hvor vi bruger figur 1 og 2 til at undersøge C1’s påstand om indkomst.
  • Bolig - hvor vi bruger tabel 3 til at undersøge C1’s påstand om bolig.
  • Formue - hvor vi bruger tabel 1 til at undersøge C1’s påstand om formue.
  • Uddannelse - hvor vi bruger tabel 2 til at undersøge C1’s påstand om uddannelse.
  • Konklusion - hvor vi konkluderer, hvorvidt C2 kan understøtte påstanden i C1.

Vi bliver i opgaveformuleringen også bedt om at anvende viden om ulighed. Det vil vi gøre undervejs ved at bruge begreber som økonomisk ulighed og relativ fattigdom til at karakterisere det vi ser i bilagene.

Nedenfor kan du læse, hvad vi mener, at man kan udlede om forskelle mellem generationer på baggrund af bilagene.

Hvad er påstanden i C1?

I C1 bliver vi præsenteret...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind