Reklamefilmens opbygning

Reklamefilmen ”Vi skal nok køre for dig” kan deles ind i tre dele: En begyndelse, en midte og en afslutning.…

...

Begyndelse

I reklamefilmens begyndelse præsenteres stedet, de medvirkende og selvfø…

...

Midterdel

I reklamefilmens midterdel er de ventende passagerer steget på bussen, og bussen kører sin rute. Her reklameres der for bussen og alle dens fordele, fx:

  • ”Toplækre siddepladser”.
  • ”Gigantiske panoramavindu…

...

Afslutning

Reklamen ender med at opsummere bussens præsentation – og reklamens budskab slås he…

...

Narrativ reklame

”Vi skal nok køre for dig” er en narrativ reklame. Dette betyder, at reklamen er bygget op af en fortælling omkring produktet.

  • I ”Vi skal nok køre for dig” er produktet Midttrafiks busser.
  • Dette ses fx her: ”Midttrafik præsenterer… Bussen”.
  • Der skabes en fortælling om …

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind