Perspektivering
Her giver vi dig hjælp til at perspektivere de to kampagnefilm "Likvideringen" og "Festen".
Virkemidler og målgruppe
I de to film er der brugt en del filmiske virkemidler, der er med til at skabe dramatik og action (fx nærbilleder, håndholdt kamera og lydlige effekter).
- Du kan derfor overveje følgende:
- Hvilken målgruppe tror du, at disse virkemidler i særlig høj grad appellerer til? (fx unge mennesker, der ofte drages af action-mættede spændingsfilm?)
- Hvordan virker de filmiske virkemidler på dig? Bliver du draget ind i de to films univers?
- Derudover kan du overveje:
- Tror du, at Rådet for Sikker Trafik med disse film får flere unge til at sige fra, hvis de kører sammen med en ven eller en kæreste, der ikke overholder færdselsreglerne?
- Tror du, at Rådet for Sikker Trafik rammer plet, så de med deres film får flere unge til at køre hensigtsmæssigt i trafikken?
Eksempler fra nettet
Vi giver dig her et forslag til, hvad du kan inddrage i en afsluttende perspektivering, hvis du vil inddrage materiale fra internettet.
Rådet for Sikk...