Opgave 4

Diskuter følgende tre udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.

I denne opgave skal du diskutere de tre udsagn du ser nedenfor. Vi vil i det følgende gennemgå de forskellige argumenter du kan bruge til at diskutere udsagnene.

Udsagn a. Netto og nemlig.com har samme målgruppestrategi

En virksomheds målgruppestrategi er en vigtig del af virksomhedens marketingmix. Målgruppestrategien bestemmer, hvor mange segmenter der indgår i virksomhedens målgruppe. Den handler også, hvem der er målgruppen.

I bilag 8 argumenterer nemlig.com for, at de fører one-to-one markedsføring. I videoen fortæller ansatte i nemlig.com, at de bruger købsdata om kunderne til at sørge for, at markedsføringen er relevant og personlig for hver enkelt kunde. Hvis en mail indeholder materiale, der ikke er relevant for den pågældende kunde, så tilpasses mailen til kunden. I bilag 10 får vi at vide, at Netto har lanceret loyalitetskonceptet Netto+, der gør det muligt at kommunikere direkte med den enkelte forbruger. Netto+ appen har adga...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind