Opgave 3

Analyser 2-3 udvalgte forskelle i værdiskabelsen i nemlig.com og Nettos forretningsmodeller. 

Værdiskabelse er et bredt begreb. Det dækker over de måder som en virksomhed skaber værdi for forbrugerne. Det vil sige, de måder som en virksomhed dækker kundens behov eller pain. Nedenfor gennemgår vi en række forskelle vi synes er interessante at tage fat på.

Place

Place er en af de 4 P’er i marketingmixet. Der er stor forskel på nemlig.com og Nettos forretningsmodel i forhold til place. nemlig.com er en onlinebutik. Det indebærer, at nemlig.com er til rådighed for kunderne, når som helst og uanset, hvor de befinder sig. Netto er derimod en fysisk butikskæde. Det indebærer, at Netto har behov for en god beliggenhed, der er tæt på kunderne. Fysiske butikker medfører også, at Netto har behov for at ansætte butiksmedarbejdere til at håndtere bestilling af og opsætning af varer, kassebetjening samt butiksledelse. Det er en omkostning, men det gør det...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind