Cold Calling

I denne study guide kan du få hjælp til at analysere novellen "Cold Calling" af Chuck Palahniuk. Teksten findes i antologien Narrating India, s. 126-130. Udover analysehjælp kan vi tilbyde et grundigt summary af novellen, samt inspiration til fortolkning og perspektivering. 

Præsentation af teksten

Titel: “Cold Calling” (2015)
Forfatter: Chuck Palahniuk
Published in: Make Something Up: Stories You Can't Unread
Date of Publication: 2015
Genre: Short story

Chuck Palahniuk (f. 1962) er en amerikansk forfatter og journalist. Han er især kendt for romanen Fight Club, som senere blev til en populær film med samme navn. Ifølge Palahniuk selv har hans litteratur ofte fokus på personer, som på en eller anden måde føler sig bundet af samfundets normer og derfor forsøger at bryde med dem. 

Uddrag

Nedenfor kan du se et kort uddrag fra vores study guide til novellen:

Title

The title of the story, “Cold Calling”, is a sales term that refers to making unsolicited calls with the purpose of selling goods or services. Consequently, the title already hints that the story will have something to do with working in telephone sales. Reading the short story, we discover that the main character, Bill, works in sales and his job involves cold calling people to sell them a cleaning mop: “It’s the first week we’re cold calling for the Wonder Wet Wiper, not just a mop but a whole entire floor-enhancement system…” (p. 125, ll. 4-5)

Mere hjælp

Har du brug for yderligere hjælp til analyse af noveller? Se vores generelle guide:

Short story analysis

I denne vejledning får du Studienets hjælp til at analysere noveller (short stories) i engelsk.

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Cold Calling

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.