Opgave 3

Analyser branchen for byggemarkeders anvendelse af distributionsparameteren.

Distributionsparameteren (place) er en af de fire p’er i marketing mixet. Her kigger man typisk på, hvilken distributionskanal, der anvendes. Byggemarkeder er detailhandlere, der alle anvender indirekte distribution. Det vil sige, at byggemarkederne fungerer som et mellemled mellem kunder og producenter. Eftersom det er ens for hele branchen vælger vi i stedet at kigge på betydningen af beliggenhed og e-handel, hvilket også er vigtige faktorer for distributionsparameteren og som bilagene kommer ind på. 

Nedenfor kan du læse, hvad vi synes er relevante at komme ind på.

Beliggenhed

Beliggenheden er et centralt aspekt af distributionsparameteren. Det er vigtigt, at byggemarkederne er der, hvor kunderne er. Det ser vi også et stort fokus på i bilagene.

I bilag 12 får vi at vide, at rivaliseringen mellem byggemarkederne blandt andet kommer til udtryk ved, at der åbnes nye afdelinger. Eksempelvis har Bauhaus åbnet et nyt byggevarehus i Sønderborg, hvor man har va...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind