Opgave 1

Karakteriser udvalgte målgrupper i branchen for byggemarkeder. Inddrag bilag 1, 2 og 3. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.

Vi får at vide, at vi skal bruge bilag 1-3 til at karakterisere udvalgte målgrupper i branchen for byggemarkeder. Det vil sige, at du skal beskrive nogle målgrupper du selv vælger. Her kan det være relevant at se på målgruppernes købsadfærd og derudfra vurdere, hvorvidt det er en interessant målgruppe for byggemarkedsbranchen. Eftersom vi selv skal udvælge målgrupperne ud fra bilagene, så starter vi med at læse bilagene grundigt for at finde ud af, hvilke målgrupper bilagene fortæller noget om.

Bilagene

Bilag 1

Bilag 1 handler om, hvordan kvinder under coronakrisen er begyndt at handle mere i byggemarkeder. Vi bliver dermed præsenteret for kvinder som målgruppe. Bilaget kommer også ind på, hvorfor der er sket en stigning i kvindelige gør-det-selv-kunder:

  • Øget behov for et attraktivt hjem, fordi folk bruger mere tid i hjemmet på grund af coronahjemsendelser.
  • Byggemarkeder er blevet mere tilgængelige for kvinder på grund af inspirationssider og instruktionsvideoer.
  • Ens bolig er blevet et identitetsprojekt.
  • En generel udligning af kønsroller har ført til, at kvinder i højere grad kaster sig over traditionelt “maskuline” opgaver.

Disse årsager kan vi bruge til at beskrive målgruppen kvinder.

Bilag 2

Bilag 2 består af fire figurer, der viser statistik om e-handel af bolig- og haveartikler. 

Figur 1 viser onlineforbruget på bolig- og haveartikler fordelt på befolkningsgrupper og k...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind