Boris Johnson's Speech on the EU Referendum

I denne guide får du hjælp til at analysere Boris Johnsons tale om EU-afstemningen. Vi giver dig et summary, grundig hjælp til analyse af talen, samt gode råd til at diskutere og perspektivere. Du kan også finde mere information om Boris Johnson og de specifikke omstændigheder for denne tale. 

Præsentation af talen

Titel: “Boris Johnson's speech on the EU referendum” (2016)
Taler: Boris Johnson
Context: UK European Union membership referendum 2016

Boris Johnson (f. 1964) er britisk politiker og journalist. Han er medlem af det Konservative Parti og har været borgmester i London og parlamentsmedlem. I 2016 blev han Englands udenrigsminister. Denne tale blev holdt i forbindelse med debatten om Storbritanniens medlemskab af EU forud for folkeafstemningen. Den er også kendt som “The Liberal Cosmopolitan Case to Vote Leave”.

Uddrag

Nedenfor kan du finde et kort uddrag af vores study guide:

Antithesis

Most of the speaker’s speech is based on contrast or antithesis—between the advantages of leaving the EU and the disadvantages of staying, or between the promises of the EU and reality:

“We were told that goods would start pinging around the EEC as if in some supercharged cyclotron; and on the contrary, the rate of growth flattened again…” (ll. 218-220);

“That is why there is such cavalier waste and theft of EU funds: because it is everybody’s money, it is nobody’s money.” (ll. 335-336);

“Do we feel loyalty to that flag? Do our hearts pitter-patter as we watch it flutter over public buildings? On the contrary. The British share with other EU populations a growing sense of alienation…” (ll. 341-343)

In this way, the speaker wants to emphasise that leaving the EU is the best option for UK voters.

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Boris Johnson's Speech on the EU Referendum

[3]
Bedømmelser
  • 12-06-2019
    Givet af 2.g'er på STX
    Let at gå til
  • 21-03-2024
    Givet af HHX-elev på 3. år
  • 08-12-2021
    Givet af 2.g'er på STX