Opgave 2

Analyser BoConcepts internationalisering. 

Når vi skal analysere en virksomheds internationalisering, så er der nogle ting, der altid er relevante at komme ind på. Dem gennemgår vi nedenfor:

Eksportmotiver

Eksportmotiver er virksomhedens årsager til at sætte gang i en internationalisering.

Interne proaktive eksportmotiver

Interne proaktive eksportmotiver er faktorer internt i virksomheden, der motiverer den til eksport. Her kan vi nævne flere faktorer. I BoConcept har ledelsen eksportambitioner. Det kan vi se i bilag 11, hvor Brian Hedelund Nielsen, der er Global Business Development Director siger, at ambitionen er at have 600 butikker i 2022. Det er en stor udvidelse, da BoConcept på nuværende tidspunkt har 285 butikker i hele verden (bilag 10). Det kan også være en faktor, at virksomheden har stor erfaring med eksport på grund af det store antal butikker udenfor Danmark.

Vi kan også se i bilag 3, at BoConcept vækster. Internationalisering kan dermed være en del af virksomhedens vækststrategi. Derudover kan det give stordriftsfordele at øge eksporten. Når man udnytter den ledige kapacitet, så falder enhedsomkostningerne på produktet.

Endelig argumenterer BoConcept selv for, at deres produkt er meget efterspurgt. I bilag 2 udtaler Anton van den Putte, der...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind