Analyse og vurdering af medieklip
Her har du et eksempel på, hvordan en opgave med analyse, sammenligning og vurdering på HHX og HTX kan se ud. Her er opgaven at sammenligne medieklip, og vi har skrevet en besvarelse baseret på de 6 trin i denne vejledning.…
...
Eksempelbesvarelse
Mange årtiers konstant reklamestrøm har gjort de fleste forbrugere immune. Derfor forsøger store virksomheder i dag at markedsføre sig på nye måder. Simone Wulffs video ”Dekorerer mit hus!” fra hendes YouTube-kanal, den 22. juni 2017, er influencer marketing, hvor HP har betalt Simone Wulff for at reklamere for dem. Rasmus Brohaves video ”Den nye iPhone X!” fra den 3. november 2017 er ikke en reklame, men har de samme genretræk som Wulffs video. Ved at se nærmere på genretrækkene vil vi undersøge, hvorfor Youtuberne har en gennemslagskraft, som virksomhederne vil betale for.
Simone Wulffs video har en spilletid på 4:59. Den er en reklame for HP’s fotoprinter Sprocket, men præsenteres som et gør-det-selv projekt, hvor Simone Wulff laver en billedramme. Videoen har tre scener. Den første varer til 3:40. Her filmes én lang scene med stationært kamera i normalperspektiv. Scenen ændrer ikke indstil…