Perspektivering

Du kan perspektivere på flere måder

Nogle gange vil du blive bedt om at give en perspektivering af din kampagnefilm som afslutning på dit arbejde med den. At perspektivere vil sige, at du indplacerer din film i en større sammenhæng for at blive klogere på den, fx ved at se på forskelle og ligheder mellem din film og andre eller ved at sammenholde filmen med tendenser i samfundet. Ofte vil opgaveformuleringen give dig noget konkret at perspektivere til, fx en anden kampagnefilm eller en reklamefilm. Men hvis du selv skal finde på en perspektivering, får du her et par råd til, hvilke typer du kan vælge.

Tematisk perspektivering

I en perspektivering til filmens tema undersøger du, hvordan to eller flere tekster behandler det samme tema eller emne. Vi siger ‘tekster’, fordi det både kan være kampagnef...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind